Johnquays

The cloudy/faded/milky phase (help)

Recommended Posts

Okay, so this is definitely not my first tattoo but for some reason it’s the first one I’m obsessed with. I’ve scoured the internet far and wide for answers but nothing! So, the thing is, my tattoo peeled and after scabbing the colors are lifeless and dull. It’s a black and blue tattoo. How long does this period typically last? It’s been exactly a month since I had it (in the mean time I had another one and tomorrow is my new session lol) and there seems to be still a fine, thin, blurry/milky film over it that obstructs details and makes them barely visible. Is this it or will it become a bit more vibrant and vivid over the next month? Thanks in advance guys! 
I’ve uploaded the fresh ink and current (30 days old) ink. I know it will never be like an open wound, it’s just a comparison. 

5A7A5E24-5617-4711-96A8-811CA60CAF86.jpeg

CEAE76DA-C96F-4238-904D-279202DC7121.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks man. So you think the milky phase can actually last that long? That's good to know, I was kinda freaking out. 
I'm the type of guy that started tattooing at early age (17) so you can imagine I had a lot of shitty pieces, lol. I'm sick and tired of tattoos that look like crap. 
My artist is very reputable and she's really great so I don't think she can mess something up. I really try to keep with the aftercare the best I can and since I have a gradus majorus anxiety and OCD it's tough. But I'm getting better. Lol. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Johnquays said:

 I’ve scoured the internet far and wide for answers but nothing! 

You didn't scour too far or wide because there are probably a dozen threads right on this forum about this topic.

6-8 weeks to heal, no matter how many questions you ask.😉

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, Hogrider said:

You didn't scour too far or wide because there are probably a dozen threads right on this forum about this topic.

6-8 weeks to heal, no matter how many questions you ask.😉

Yeah, just found this awesome site! I'm glad I came here, thanks dudes. 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




  • Posts

    • Those products aren't necessary. I have dry skin, too, but I dry heal. I don't find my dry skin has any impact on healing my tattoos. To each her own!
    • Good, you can save money. I have hundreds of hours in the chair healed perfectly fine with a little cocoa butter.
    • I managed to apply the Tegaderm over my tattoo after I showered this morning, there’s minimal plasma buildup underneath the ‘film so I guess it’s healing smoothly as of now Yeah agree, different time zone means I can’t check the replies promptly 🤣 Hi pidjones!  Yeah I roughly figured out that my tattoo artist is into the old school dry healing method. I personally have dry skin which is why I bought the film to try as I wanna minimise the chances of getting scabs/flakes, and also the weather in my country is horribly humid 🥺 I ordered the after inked moisturiser on Amazon and luckily it arrived today, just in time for me to apply in a few days time after I removed the film 
  • Last Sparrow Tattoo Sponsors

  • Topics

  • Blog Entries